© Kamusal Haber 2021

Kaspersky VR Gözlüklerinin Tehlikelerine Karşı Uyarıyor

Mark Zuckerberg, Meta’nın yeni sanal gerçeklik (VR) gözlüğü olan Project Cambria ile ilgili yeni detayları duyurdu. IDC’nin Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker®’ına göre, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik (AR/VR) başlıklarının küresel pazarı 2021’de bir önceki yıla göre 92,1 büyüdü ve sevkiyatlar 11,2 milyon adede ulaştı.

Mark Zuckerberg, Meta’nın yeni sanal gerçeklik (VR) gözlüğü olan Project Cambria ile ilgili yeni detayları duyurdu. IDC’nin Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker®’ına göre, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik (AR/VR) başlıklarının küresel pazarı 2021’de bir önceki yıla göre 92,1 büyüdü ve sevkiyatlar 11,2 milyon adede ulaştı.

Peki VR gözlükleri için sırada ne var ve bunları kullanmanın içerdiği riskler neler? İşte Kaspersky uzmanlarından bazı öngörüler:

Geliştiriciler aktif olarak daha fazla hissi sanal gerçekliğe aktarmanın yollarını arıyorlar. Örneğin, Pittsburgh’daki Carnegie Mellon Üniversitesi’ndeki bir grup araştırmacı, yakın zamanda Oculus Quest 2 VR başlığını bir dizi ultrasonik dönüştürücüyle modifiye etmeyi başardılar. Böylece kask kullanıcılar için ağızla teması simüle etme yeteneği kazandı.

  1. Daha iyi grafik kalitesi: Metaverse sanal gerçekliğindeki mevcut projeler, herhangi bir geliştirici veya marka tarafından tasarlanabilen, modern konsol oyunlarında kullanılan mevcut grafiklerin çok gerisinde kalıyor. Bunlar herhangi bir gerçek dünya tasvirinden oldukça farklı görünen çizgi filmlere benziyor.

Daha yüksek kaliteli grafikler daha yüksek bilgi işlem gücü gerektiriyor. Bu, son derece güçlü bilgisayarları VR gözlüklerine entegre edilerek çözülebilir. Ancak bu cihazın pil ömrüyle ilgili sorunlar yaratır.

  1. Yenilik duygusundan uzaklaşma: VR başlıklarının aktif kullanımı nispeten yakın zamanda başladı. Bu nedenle şu anda düzenli kullanıma dair bir araçtan çok ilginç bir teknoloji ve yeni bir oyuncak olarak görülüyor. Akıllı telefonlarda olduğu gibi, VR gözlükler ve metaverse kavramı kitleler arasında yaygın hale geldikçe bu durum değişecek.

Metaverse VR etrafındaki heyecan, siber güvenlik ve mahremiyetle ilgili endişeleri de beraberinde getiriyor. Ancak bu alanlardaki sorunların çoğu diğer teknolojilerle neredeyse aynı. Platformda kimlik hırsızlığına ve dolandırıcılığa yol açabilecek olası hesap ele geçirme sorunları mevcut. Saldırganların e-posta hesaplarını kimlik avı, kötü amaçlı yazılım veya kimlik bilgisi doldurma yoluyla ele geçirmeleri halinde, kullanıcıların tercih ettiği ”metaverse” platformunda depolanan kişisel verilere de erişebilmeleri mümkün.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER